مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 ساعت 11:052020-07-22دانش

پیشنهاد سازمان سنجش برای حذف سهمیه بومی گزینی کنکور و جایگزین آن


معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت:پیشنهاد ما این است که سهمیه بومی گزینی به طور کامل حذف شود و به جای آن سهمیه بندی مناطق 1، 2 و 3 در راستای دسترسی بیشتر مناطق کم برخوردار در نظر گرفته شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 344 شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی به ریاست منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد که دستور این جلسه به بررسی موضوع سهمیه بومی گزینی کنکور سراسری اختصاص داشت.

سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه اظهار داشت: تصمیم گیری در مورد سهمیه های کنکور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تأثیر ملی دارد چرا که در حال حاضر ذهنیت داوطلبین مخدوش شده و احساس تبعیض دارند.

وی افزود: در گذشته تصمیمات مرتبط به کنکور به صورت یکپارچه اتخاذ نشده و مرحله به مرحله و با توجه به شرایط و در مقطع های مختلف اتخاذ شده است که بعضی از این تصمیمات برای دوره خاص بوده و قرار بوده بعداً مورد بررسی مجدد قرار گیرد که این اتفاق نیافتاده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بومی گزینی همبستگی ملی را تحت تاثیر قرار داده، گفت: اهداف مورد نظر یعنی تناسب دانش با ظرفیت های محل، زندگی در جمع خانواد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد سازمان سنجش برای حذف سهمیه بومی گزینی کنکور و جایگزین آن

پیشنهاد سازمان سنجش برای حذف سهمیه بومی گزینی کنکور و جایگزین آن