مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 ساعت 11:252020-07-22اقتصادي

آیا دولت از تورم استقبال می کند؟


تورم، نقدینگی، افزایش نرخ ارز، بی ثباتی در بازارهای مختلف اقتصادی از مشکلات اصلی اقتصاد کشور طی سال های متمادی بوده و هست تا جایی که در چند ماه اخیر افزایش نرخ تورم و گرانی‌های افسارگسیخته وضعیت معیشتی مردم را بسیار دچار مشکل کرده است.

گفتنی است با توجه به عدم وجود یک برنامه برای اصلاح این وضعیت اقتصادی بیم آن می رود که این تورم همچنان افزایش یابد و در نتیجه مردم را با مشکلات بیشتر روبرو کند.

لذا درباره دلایل افزایش نرخ تورم و نقدینگی و چگونگی کنترل آن با حیدر مستخدمین حسینی استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی گفت وگویی توسط خبرگزاری فارس انجام شده که در ادامه می خوانید: * نادیده گرفتن مردم در تصمیمات دولت و مجلس در حال حاضر کشور با تورمی شدید مواجه است و پیش بینی می شود که این تورم لجام گسیخته که به شدت شرایط زندگی را برای مردم و طبقات پایین درآمدی سخت کرده است همچنان ادامه داشته باشد، در شرایط فعلی اقتصاد، راهکار کنترل تورم چیست و دولت باید از چه ابزارهایی برای کنترل تورم استفاده کند؟ مستخدمین حسینی: دولت‌ها و مجالس مختلف می آیند و می روند اما آنچه از خود به جای می گذارند، وضعیت بد اقتصادی و وضعیت بد معیشتی با توجه به افزایش قیمت ها و تورم است که دقیقا این ها به عنوان یادمانی از دولت ها و مجلس ها به یادگار می ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا دولت از تورم استقبال می کند؟

آیا دولت از تورم استقبال می کند؟