مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 ساعت 14:002020-07-22بين الملل

شبه نظامیان هم سو با امارات در جنوب یمن مجبور به امتیازدهی شدند


شبه نظامیان مورد حمایت امارات در جنوب یمن بعد از چند دوره مذاکره، مجبور به واگذاری امتیاز در برابر دولت مستعفی شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری دیپلماتیک در جنوب یمن می گویند شورشیان جدایی طلب یمن موسوم به شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات عربی متحده هستند، مجبور به امتیازدهی در برابر دولت مستعفی شده اند.

وبگاه خبری الخبر الیمنی ، به نقل از این منابع نوشت که شورای مذکور در مذاکرات روند ریاض که از دیروز سه شنبه بین این شورا و هیأت دولت مستعفی یمن آغاز شده، از خواسته خود مبنی بر تعلق هشت وزارت خانه در دولت جدید به خود کوتاه آمده است.

حدود یک سال پیش بود که شورای انتقالی جنوب یمن، به بهانه اینکه از بطن تحولات سیاسی یمن به حاشیه رانده شده، به شهر عدن که پایتخت موقت دولت مستعفی به شمار می رود، حمله و مقامات این دولت را از ادارات و وزارت خانه های این شهر اخراج و بر این اماکن و ادارات سیطره پیدا کرد.

تنش بین این دو گروه یمنی که یکی وابسته به امارات (شورای انتقالی) و دیگری به عربستان سعودی )دولت مستعفی) است، به جنگ خونین تبدیل شد و شورای انتقالی با حمایت های ابوظبی چند استان جنوبی یمن را از دست دولت مستعفی خارج کرد که اخیر این استان ها، استان جزیره ای سُقطُری بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبه نظامیان هم سو با امارات در جنوب یمن مجبور به امتیازدهی شدند

شبه نظامیان هم سو با امارات در جنوب یمن مجبور به امتیازدهی شدند