مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 مرداد 1399 ساعت 04:402020-07-23اقتصادي

کشت مجدد و رتون در 100 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران


رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال منابع آبی خوبی داریم و شرایط برای کشت دوم مناسب است و پیش بینی می شود 100 هزار هکتار از مزارع استان به کشت مجدد و رتون اختصاص یابد.

- ایسنا/مازندران رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال منابع آبی خوبی داریم و شرایط برای کشت دوم مناسب است و پیش بینی می شود 100 هزار هکتار از مزارع استان به کشت مجدد و رتون اختصاص یابد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عزیزاله شهیدی فر در نخستین برداشت مکانیزه برنج کشور در شهرستان بابل با بیان اینکه امسال وضعیت اراضی شالیزاری از لحاظ منابع آبی و تولید بسیار مطلوب است، گفت: پیش بینی افزایش تولید از یک میلیون و 420 هزار تن به یک میلیون و500 هزار تن را داشتیم که تحقق پیدا خواهد کرد.

عزیزاله شهیدی فر با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد معادل 200 هزار هکتار برداشت برنج در اراضی شالیزاری به صورت مکانیزه است، ادامه داد: سال های زیادی نشاکاری برنج در سطح 55 هزار هکتار بود و ارتقایی نداشت اما در سال جهش تولید این عدد به 100 هزار هکتار افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: امسال نشاء مکانیزه رشد 60 درصدی داشته است که نشان می دهد کشاورزان برای جلوگیری از سختی کار به دنبال مکانیزه کردن اراضی کشاورزی خود هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت مجدد و رتون در 100 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

کشت مجدد و رتون در 100 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران