مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 مرداد 1399 ساعت 05:252020-07-23اقتصادي

برداشت 70 تن کینوا در سیستان وبلوچستان


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت : در سال زراعی جاری کشاورزان شهرستان های بمپور و دلگان با مشاوره مراکز تحقیقاتی 35 هکتار هکتار کینوا در اراضی زراعی خود کشت کردند که 70 تن محصول کینوا تولید وروانه بازار مصرف شده است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت : در سال زراعی جاری کشاورزان شهرستان های بمپور و دلگان با مشاوره مراکز تحقیقاتی 35 هکتار هکتار کینوا در اراضی زراعی خود کشت کردند که 70 تن محصول کینوا تولید وروانه بازار مصرف شده است.

امان الله طوقی در خصوص ارزش غذایی این گیاه گفت: کینوا جزو شبه غلات محسوب شده ومنبع اصلی انواع پروتیین، آهن، فیبر و در حالت عادی مغذی تر از برنج وگندم است معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان افزود: طول دوران رشد کینوا بین 4 تا 5 ماه می باشد وامسال کاشت وبرداشت آن در استان بصورت مکانیزه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه کینوا در دنیا به عنوان خاویار گیاهی معروف است خاطرنشان کرد: از این گیاه مقاوم به خشکی وشور زیست برای غنی سازی آرد، ماکارونی وبیسکویت استفاده می شود وحتی سازمان جهانی فائو ارزش غذایی آن را با شیر خشک مقایسه می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 70 تن کینوا در سیستان وبلوچستان

برداشت 70 تن کینوا در سیستان وبلوچستان