مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 مرداد 1399 ساعت 16:452020-07-23اقتصادي

تنش آبی در شهر تبریز/ وجود 1567 چاه غیرمجاز در تبریز


معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تبریز گفت: اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار برای افزایش دبی آب اختصاصی از سد نهند، به عنوان یک برنامه میان مدت برای رفع مشکل آب تبریزدر دست اقدام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز،  احمد اسدی امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان تبریز با حضور اعضای شورا و با دستور کار بررسی چالش های منابع آب شهرستان و ارائه راهکارهای لازمه با اشاره به مشکل آب شهرستان تبریز و ضرورت ایجاد تحولات بنیادین و مطابق با الگوهای روز دنیا در مصرف آب اظهار داشت: با توجه به مصرف بیش از 90 درصد منابع آب کشور در حوزه کشاورزی، باید استفاده از روش های نوین آبیاری، ترویج کاشت گیاهان مقاوم به کم آبی، کشتهای گلخانه ای، لوله گذاری از سر چاه تا مزرعه و لحاظ مدیریت آب مجازی در اولویت طرح های کشاورزی شهرستان باشد.

وی خاطرنشان کرد: انتقال آب ارس به تبریز از برنامه های بلند مدت برای رفع مشکل آب تبریز بوده و باید انتقال آب از سد میانه به عنوان پدافند غیرعامل و خط پشتیبانی مدنظر قرار گیرد.

ضمنا اجرای برنامه های میان مدت و کوتاه مدت باید با سرعت بیشتر انجام شود که اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار برای افزایش دبی آب اختصاصی از سد نهند، به عنوان یک برنامه میان مدت در دست اقدام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش آبی در شهر تبریز/ وجود 1567 چاه غیرمجاز در تبریز

تنش آبی در شهر تبریز/ وجود 1567 چاه غیرمجاز در تبریز