مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 مرداد 1399 ساعت 15:202020-07-24فرهنگي

«آلفاویل» نماد موج نوی سینما در فضایی تخیلی


Une etrange aventure de Lemmy Caution» یکی از آثار شاخص و مهم موج نوی سینمای فرانسه است که ایده های مطرح شده در تئوری های مربوط به این سبک از فیلمسازی را به خوبی بازنمایی می کند.

- فیلم سینمایی «آلفاویل / Alphaville» ساخته مهم جان لوک گودار نظریه پرداز و فیلمساز برجسته موج نوی سینمای فرانسه، روایتی پرتعلیق با پیرنگ‌های استوار است که با نگاهی متفاوت تماشاگر را در فضایی تخیلی به ژرفای خیال می‌برد و از قضا برای پرده بزرگ ساخته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک»؛ فیلم سینمایی «آلفاویل: یک ماجرای عجیب لمی کوشن / Alphaville: Une étrange aventure de Lemmy Caution» به کارگردانی جان لوک گدار یکی از آثار شاخص و مهم موج نوی سینمای فرانسه است که ایده‌های مطرح شده در تئوری‌های مربوط به این سبک از فیلمسازی را به خوبی بازنمایی می‌کند؛ اثری تخیلی با رگه های نوآر گون که با ترسیم جهانی به شدت کنایی آینده نگری کرده و دنیایی را خلق می کند که در آن انسان مطیع و مغلوب ماشینیسم شده و منطق و عقل گرایی مطلق ابر رایانه ای به نام «آلفا60» حکم فرماست.

تاثیر پذیری از سینمای هالیوود و هجو ژانر به عنوان یکی از المان های موج نو شالوده این اثر را نیز بنا کرده است, فیلمساز با استفاده از المان های آشنای ژانر نوآر همچون خلق فضایی تاریک و خشن, روایت کردن سرگذشت کاراگاهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آلفاویل» نماد موج نوی سینما در فضایی تخیلی

«آلفاویل» نماد موج نوی سینما در فضایی تخیلی