مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 مرداد 1399 ساعت 04:002020-07-25سياسي

استان سمنان نیازمند گردشگری مسئولانه است/ ضرورت احترام به فرهنگ میزبان


یکی از دغدغه هایی که درزمینهٔ گردشگری استان سمنان به خصوص گردشگری طبیعی مطرح می شود، مقوله گردشگری مسئولانه، احترام به فرهنگ میزبان و همچنین رعایت مسائل مهمی همچون حجاب و عفاف است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: گردشگری یکی از فاکتورهای هشت گانه ای است که شورای برنامه ریزی استان سمنان آن را در کنار آب، اشتغال و … در زمره اولویت های مدیریتی استان در برنامه کوتاه مدت، میان مدت و حتی بلندمدت گنجانده شده است.

اما دغدغه هایی نیز پیرامون گردشگری در سطح استان سمنان وجود دارد که البته راه گریز از این دغدغه ها به نظر می رسد اشاعه گردشگری مسئولانه باشد گردشگری که در آن آداب ورسوم میزبان، عرف جامعه، مسائل مرتبط با محیط زیست، خرده فرهنگ ها و مسائل مرتبط با آن رعایت می شود و اصطلاحاً گردشگر به جز رد پا چیزی از خود در طبیعت یا جامعه میزبان خود باقی نمی گذارد.

دراین بین اهمیت رعایت حجاب به خصوص در جوامع پذیرنده گردشگران اعم از روستاهای حاشیه جنگل ها و کویر استان سمنان دارای اهمیتی بسزا است و یکی از ارکان همین گردشگری مسئولانه محسوب می شود که در آن گردشگران از جا و مکانی که به استان سمنان می آیند، فرهنگ و عرف جامعه میزبان را می بایست رعایت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان سمنان نیازمند گردشگری مسئولانه است/ ضرورت احترام به فرهنگ میزبان

استان سمنان نیازمند گردشگری مسئولانه است/ ضرورت احترام به فرهنگ میزبان