مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 مرداد 1399 ساعت 04:552020-07-25فرهنگي

جلد دوم کتاب «فرهنگ اصطلاحات عامیانه همدانی» به چاپ رسید


معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان همدان گفت: جلد دوم کتاب «فرهنگ اصطلاحات عامیانه همدانی» تألیف محمدعلی نوریون از مجموعه دانشنامه استان همدان به چاپ رسید.

- همدان - معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان همدان گفت: جلد دوم کتاب فرهنگ اصطلاحات عامیانه همدانی تألیف محمدعلی نوریون از مجموعه دانشنامه استان همدان به چاپ رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، تیمور آقامحمدی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فرهنگ اصطلاحات عامیانه همدانی مجموعه ای 4 جلدی و حاصل تحقیق های میدانی گسترده است گفت: هدف از تدوین این اثر، جمع آوری اصطلاحات، امثال، کنایات و لطایفی است که در گویش همدانی به کار می رفته و بیانگر بخشی از فرهنگ، عقاید، سنن و هنجارهای اجتماعی مردم این سرزمین کهن است.

تیمور آقامحمدی با اشاره به اینکه تا کنون اثر مکتوبی از زبان گفتاری مردم این شهر در سده پیشین، علی رغم وجود ادیبان، دانشمندان و مورخان بزرگ در استان همدان بر جای نمانده است افزود: این اثر و آثار مشابه آن در سایر گویش ها، می تواند در آینده به صورت فرهنگی جامع درآید.

وی با بیان اینکه متأسفانه از گویش اصیل همدانی در سطح شهر همدان چندان اثری باقی نمانده گفت: مهمترین عامل زوال گویش همدانی مهاجرت ترک ها، لرها، کردها و … به استان همدان و غلبه بافت جمعیت مهاجر بر همدانی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلد دوم کتاب «فرهنگ اصطلاحات عامیانه همدانی» به چاپ رسید

جلد دوم کتاب «فرهنگ اصطلاحات عامیانه همدانی» به چاپ رسید