مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 مرداد 1399 ساعت 05:152020-07-25سياسي

حضور کاروان های سیار سلامت در نقاط قرمز


نماینده وزارت بهداشت در سامانه‌ 4030 ضمن بیان اقدامات این سامانه در جهت بیماریابی و مشاوره کرونا، در عین حال خدماتی که در قالب کاروان‌های سیار سلامت برای انجام ویزیت غیرحضوری صورت می‌گیرد را تشریح کرد.

دکتر عالیه پوردست در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سامانه 4030 به صورت مشترک میان وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فعال است، گفت: از شروع اپیدمی کرونا و از 5 اسفند سال قبل تاکنون فعالیت‌های سامانه برقرار است و سوالات پزشکی مردم را توسط اپراتورهایی که بعضا پزشک یا پیراپزشک هستند، پاسخ می‌دهد.

قسمتی از پاسخ‌دهی‌های مرکز تماس به سوالات رایج به شکل تلفن گویا است و در صورتی که فرد پاسخ مناسب و دلخواه خود را دریافت نکند می‌تواند با شماره‌گیری اعداد مختلف به اپراتور مورد نظر خود وصل شود.

وی افزود: کارشناسان تغذیه، گروه سلامت روان و روان‌شناسان وزارت بهداشت برای پاسخ به سوالات احتمالی برای کنترل استرس و خشم در دوران کرونا و قرنطینه، کارشناسان سلامت سالمندی و خدمات سلامت مادران برای مشاوره‌های پیش از بارداری، حین بارداری و پس از بارداری ارائه می‌شود.

واحد مرکز مشاوره سلامت مادران باردار حدودا دو هفته است که افتتاح شده و تاکنون 3 درصد کل تماس‌ها را به خود اختصاص داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور کاروان های سیار سلامت در نقاط قرمز

حضور کاروان های سیار سلامت در نقاط قرمز