مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 مرداد 1399 ساعت 08:252020-07-25فرهنگي

استاد امیرخانی قابی از مشق خط معاصر ایران


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: بی شک استاد غلامحسین امیرخانی یکی از چهره های برجسته و گنجینه با ارزش و زنده بشری خط نستعلیق(خوشنویسی معاصر) ایران و برخاسته از قله بلند البرز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، فریدون محمدی، مدیر کل میراث  فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان البرز، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، در رابطه با  ثبت نام استاد غلامحسین امیرخانی در فهرست ملی حاملان میراث ناملموس، اظهار کرد: بی شک استاد غلامحسین امیرخانی  یکی از چهره های برجسته و گنجینه با ارزش و زنده بشری  خط نستعلیق(خوشنویسی معاصر) ایران و برخاسته از قله بلند البرز است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز با اشاره به این مطلب که، مادامی که از ثبت ملی سخن به میان می آید قطعا فاکتورها و مولفه های خاصی مدنظر است، گفت: یک اثر هنری زمانی در ردیف آثار ملی و حتی فراتر ازآن جهانی مشق می شود که، دارای شناسنامه هویتی، پیشینه  و خاستگاه باشد.

وی تصریح کرد: امروز ثبت  استاد غلامحسین امیرخانی به عنوان گنجینه زنده بشری (در حوزه خط  نستعلیق) در فهرست ملی نادره کاران، حاملان میراث فرهنگی ناملموس مایه مباهات است اما در این میان انتظار البرز نشینان این است که استان البرزبه عنوان خاستگاه ایشان در لیست استان های معین(ته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد امیرخانی قابی از مشق خط معاصر ایران

استاد امیرخانی قابی از مشق خط معاصر ایران