مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 مرداد 1399 ساعت 09:252020-07-25فرهنگي

هنرمندان نقال بوشهری به چهارمین جشنواره نقالان علوی راه یافتند


رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: هنرمندان نقال بوشهری به چهارمین جشنواره نقالان علوی راه یافتند.

- امید پارسایی فر در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: راه یافتگان به چهارمین جشنواره سراسری نقالی و پرده خوانی غدیر (نقالان علوی) در سه بخش کودک، نوجوان و بزرگ سال، معرفی شدند و هنرمندان نقال بوشهری نیز جز راه یافتگان در بخش کودک معرفی شدند.

وی اضافه کرد: آرش ملکی وند و هستی قائدی هنرمندان نقال حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر به اختتامیه این جشنواره راه یافتند.

پارسایی فر گفت: هر نقال مجاز به ارسال دو اثر بوده که در این بین هستی قائدی با نقل خیبر و نقل شأن نزول سوره عادیات و آرش ملکی وند با نقل نبرد خندق در این جشنواره شرکت کرده اند.

وی بیان کرد: این جشنواره به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو برگزارشده و داوران چهارمین جشنواره سراسر نقالی و پرده خوانی غدیر متشکل از علی ناری، دکتر امیر صادقی و استاد مهدی چایانی هستند.

اختتامیه این جشنواره باهدف به روزرسانی هنر سنتی و دیرینه پرده خوانی، نقالی و حماسه خوانی (نعت و مناقب خوانی آل الله) هم زمان با دهه ولایت و امامت (از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خم) برگزار می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرمندان نقال بوشهری به چهارمین جشنواره نقالان علوی راه یافتند

هنرمندان نقال بوشهری به چهارمین جشنواره نقالان علوی راه یافتند