مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 مرداد 1399 ساعت 11:502020-07-25پزشكي

در چه صورتی کرونا مرگبار می شود


عوارض کووید 19 گذرا است؛ اما اگر این ویروس منجر به نارسایی ارگان های اصلی بدن نظیر کبد و کلیه و یا نارسایی تنفسی شود می تواند خطر مرگ را برای بیمار به همراه داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس ، امیر حسین فقیهی در خصوص عوارض گوارشی بیماری کرونا گفت: کرونا یک بیماری ویروسی و قابل انتقال از طریق تنفس است، که ممکن است تظاهرات آن به صورت مشکلات گوارشی بروز پیدا می کند.

وی دل درد، بیرون روی و تهوع را ازعلائم گوارشی ابتلا به ویروس کووید 19 دانست و ادامه داد: این ویروس ممکن است در بعضی موارد منجر به افزایش آنزیم های کبدی شود و در موارد شدید نارسانی ارگان های مختلف بدن را به همراه داشته باشد.

این متخصص گوارش و کبد تاکید کرد: بیمارانی که دچار تهوع، دل درد و اسهال می شوند، حتما باید به این نکته دقت کنند که این علائم می تواند به عنوان نشانه هایی از ابتلا به ویروس کرونا باشد.

فقیهی در خصوص بیماری کبد چرب بیان کرد: این بیماری بیشتر در افرادی که اضافه وزن و بیماری زمینه ای دارند، رخ می دهد، برای مثال کسانی تروییدشان کم کار است و یا به طور اولیه دچار چربی خون بالا و یا مرض قند هستند، بیشتر دچار کبد چرب می شوند.

وی افزود: بیمارانی که دچار اضافه وزن و به تبع آن کبد چرب هستند، به نسبت سایر افراد که وزنشان ایده آل است، سیستم ایمنی ضعیف تری دارند و در نتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در چه صورتی کرونا مرگبار می شود

در چه صورتی کرونا مرگبار می شود