مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 مرداد 1399 ساعت 11:552020-07-25فرهنگي

میراث اسپانیایی ها از موزه ملی ایران به الیکانته برگشت


آثار نمایشگاه میراث باستان شناسی اسپانیا به موزه باستان شناسی الیکانته بازگردانده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جبرییل نوکنده، مدیر موزه ملی ایران با اعلام این خبر در خصوص پیامدهای ناشی از شیوع بیماری کرونا بر این نمایشگاه گفت: طبق با برنامه تدوینی اولیه تاریخ پایان نمایشگاه 26 فرودین 1399 اعلام شده بود، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رسمی موزه ها از 29 اسفندماه، نمایشگاه مذکور نیز تعطیل شد.

نوکنده ادامه داد: بخاطر نبود پرواز و مشکلات ناشی از همه گیری کووید 19، بازگشت اشیا در موعد مقرر امکان پذیر نشد و دو موزه تصمیم گرفتند که بیمه نمایشگاه را تا تابستان سال جاری تمدید و در شرایط مناسب با حضور نمایندگان دو موزه نسبت به جمع آوری آثار و بسته بندی و انتقال آن اقدام نمایند.

در تیرماه نیز طرف اسپانیایی اعلام کرد که امکان اعزام نمایندگان موزه آلیکانته برای بازگشت آثار وجود ندارد و دو طرف موافقت کردند که جمع آوری آثار بدون حضور نمایندگان موزه باستان شناسی آلیکانته و تعیین وضعیت آثار از سیستم مجازی و برخط انجام شود.

رییس کل موزه ملی ایران اضافه کرد: این عملیات یعنی جمع آوری آثار از ویترین ها، کنترل وضعیت آثار و تأیید گزارش وضعیت و بسته بندی آثار انجام و جعبه ها با حضور نماینده گمرگ جمهوری اسلامی در محل موزه کنترل و پلمپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث اسپانیایی ها از موزه ملی ایران به الیکانته برگشت

میراث اسپانیایی ها از موزه ملی ایران به الیکانته برگشت