مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 مرداد 1399 ساعت 18:402020-07-25سياسي

کودکان بر اساس مِهر و قهر والدین روش زندگی را انتخاب می کنند


کودک راه و رسم زندگی و نحوه موضع گیری در برابر مسائل را از والدین می آموزد و به طور کلی بر اساس مهر و قهر والدین خود روش زندگی را انتخاب می کنند.

- ایسنا/لرستان یک روانشناس گفت: کودک راه و رسم زندگی و نحوه موضع گیری در برابر مسائل را از والدین می آموزد و به طور کلی بر اساس مهر و قهر والدین خود روش زندگی را انتخاب می کنند.

مژگان صفری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که وقتی صحبت از عصبیت می شود پرخاشگری، خشونت، عصبانیت، اضطراب، نافرمانی و رفتارهایی از این قبیل در ذهن تداعی می شود، اظهار کرد: مسائلی که هر پدر و مادری در مراحل مختلف رشد فرزندشان کم و بیش و با درجاتی از شدت و ضعف با آن ها روبه رو می شوند و این سؤالات برایشان مطرح می شود که چگونه با فرزند خود برخورد کنیم؟ علت این واکنش ها چیست؟ و اصولاً آیا این رفتار در کودکان طبیعی هستند؟ وی با اشاره به این که در بیشتر خانواده ها علت و ریشه رفتارهای عصبی فرزندان را می توان در رفتار والدین پیدا کرد، افزود: درواقع بسیاری اوقات رفتار بچه ها انعکاسی از مسائل و مشکلات حل نشده پدر و مادر است وقتی مادر ناراضی و خشمگین است کودک عصبانی و تندخو می شود، پدری که مدام مضطرب است آن ها به فرزند خود منتقل می کند و کودک برای مقابله با این اضطراب، دست به رفتارهای عصبی می زند، پرخاشگری می کند، مدام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان بر اساس مِهر و قهر والدین روش زندگی را انتخاب می کنند

کودکان بر اساس مِهر و قهر والدین روش زندگی را انتخاب می کنند