مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 مرداد 1399 ساعت 05:052020-07-26فرهنگي

واکنش میراث فرهنگی به جای خالی البرز در ثبت یک گنجینه زنده بشری


مدیر کل میراث  فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی البرز در واکنش به ثبت یکی از خوشنویسان نامدار البرزی از سوی وزارت میراث فرهنگی به عنوان گنجینه زنده بشری به نام تهران و قزوین گفت: - به عنوان متولی میراث فرهنگی البرز به صورت مکتوب خواسته به حق خود و ساکنین استان البرز را به معاونت میراث فرهنگی کشور اعلام کرده و پیگیر موضوع هستم و بدون شک به نتیجه خواهیم رسید و این اثر را در رده آثار فاخر البرز مشق می کنیم.

فریدون محمدی در خصوص خبری که در ایسنا با عنوان ثبت گنجینه هنری البرز به نام تهران و قزوین! و در آن به ثبت استاد غلامحسین امیرخانی خوشنویس نامدار البرزی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان گنجینه زنده بشری در خط نستعلیق اشاره شده بود، گفت: بی شک استاد غلامحسین امیرخانی یکی از چهره های برجسته و گنجینه با ارزش و زنده بشری خط نستعلیق(خوشنویسی معاصر) ایران و برخاسته از قله بلند البرز است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز خاطرنشان کرد: مادامی که از ثبت ملی سخن به میان می آید قطعا فاکتورها و مولفه های خاصی مدنظر است و یک اثر هنری زمانی در ردیف آثار ملی و حتی فراتر ازآن جهانی مشق می شود که دارای شناسنامه هویتی، پیشینه و خاستگاه باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش میراث فرهنگی به جای خالی البرز در ثبت یک گنجینه زنده بشری

واکنش میراث فرهنگی به جای خالی البرز در ثبت یک گنجینه زنده بشری