مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 مرداد 1399 ساعت 09:502020-07-26دانش

بهبود عملکرد سلول های خورشیدی پروسکایت


محققان دانشگاه کاشان و سوییس در مجله JACS، مقاله ای چاپ کردند که نتایج آن حاکی از بهبود چشمگیر در عملکرد سلول خورشیدی پروسکایت است.

- ایسنا/اصفهان محققان دانشگاه کاشان و سوییس در مجله JACS، مقاله ای چاپ کردند که نتایج آن حاکی از بهبود چشمگیر در عملکرد سلول خورشیدی پروسکایت است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان از چاپ و انتشار مقاله علمی دکتر مسعود صلواتی نیاسری استاد تمام پژوهشکده علوم و فناوری نانو دانشگاه کاشان و دکتر فاطمه انصاری (دانش آموخته دوره دکتری علوم و فناوری نانو) در مجله معتبر علمی JACS خبر داد.

مجید منعم زاده افزود: این مقاله به صورت تحقیقی مشترک بین دانشگاه کاشان با دانشگاه EPFL سوییس با ضریب تاثیر 14.

612 به چاپ رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه، سلول های خورشیدی پروسکایتی که با فرمول ABX3 که A یک کاتیون یک بار مثبت مثل میتیل آمونیوم، فرمامیدنیوم یا سزیم، B یک کاتیون دو بار مثبت مثل سرب یا قلع و X یک انیون مثل هالید است با کارآیی بالا و با راندمان بیش از 20 درصد دارای نوید قابل توجهی در صنعت تکنولوژی فوتوولتاییک هستند.

منعم زاده با بیان اینکه سلول های خورشیدی پروسکایتی به دلیل عدم پایداری بالا در شرایط محیطی هنوز به سطح مناسبی از آمادگی تکنولوژیکی برای تولید در مقیاس بزرگ نرسیده اند، گفت: در این مقاله، با استفاده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبود عملکرد سلول های خورشیدی پروسکایت

بهبود عملکرد سلول های خورشیدی پروسکایت