مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 مرداد 1399 ساعت 02:352020-07-26اقتصادي

تعیین دقیق میزان تولید و مصرف برنج/ ممنوع بودن واردات برنج از مرداد تا آبان ماه


دبیر انجمن برنج ایران با تاکید بر ممنوعیت برنج در فصل برداشت گفت: میزان واردات در صورت برآورد میزان تولید و میزان نیاز باشد که چه میزان کسری داریم و در این صورت باید واردات صورت گیرد در غیر این صورت اصلا نباید چنین اقدامی صورت گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، این روزها که کشاورزان چشم انتظار برداشت خوشه های طلایی برنج هستند، خوشه هایی که برای قد کشیدن دانه دانه آن عرق ریختند و زحمت کشیدند اما حالا که روزی رسیده که باید مزد زحمت شان را بگیرند مطرح شدن بحث واردات آنان را نگران و آزرده خاطر می کند.

همواره در زمان برداشت نمک به زخم برنج کاران پاشیده می شود؛ برنج کارانی که طی ماه های گذشته دست هایشان ترک خورده و کمرشان خمیده شده و با مشاهده خوشه های طلایی کمی آسوده شدند اما بحث واردات آن هم در حال و هوای برداشت همه آرزوهای شان را نقش بر آب می کند.

البته طی سال های اخیر همواره از سوی مسؤولان اعلام شده که بحث واردات برنج در زمان برداشت از ابتدای مرداد تا پایان آبان ماه به مدت چهار ماه از سال ممنوع بوده است ولی عملا شاید با ممنوعیت واقعی فاصله داشته است و اگر طی این ایام سری به فروشگاه ها زده باشیم کیسه های برنج وارداتی که بخش عمده ای از فروشگاه ها را به خود اختصاص داده نظر همه را جلب می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین دقیق میزان تولید و مصرف برنج/ ممنوع بودن واردات برنج از مرداد تا آبان ماه

تعیین دقیق میزان تولید و مصرف برنج/ ممنوع بودن واردات برنج از مرداد تا آبان ماه