مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 مرداد 1399 ساعت 02:552020-07-26اجتماعي

آسمان امشب شهاب باران می شود


در نیمه شب امشب، دوشنبه 6 مرداد و بامداد فردا سه شنبه 7 مرداد ماه، بارش شهابی دلتای دلوی به اوج بارش می رسد که شهاب های این بارش در نیمکره شمالی زمین از جمله ایران قابل مشاهده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک»، مهندس مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: بارش‌های شهابی از جمله پدیده‌های جذاب آسمانی هستند که برای عموم مردم نیز مشاهده آنها خالی از لطف نیست و آماتورهای اخترشناسی به ویژه عکاسان نجومی سوژه‌های جذابی برای رصد و ثبت رد شهاب‌ها در اختیار دارند.

وی با اشاره به بارش شهابی دلتای دلوی با بیان اینکه این بارش هرچند که یکی از بارش‌های مشهور نیمکره جنوبی است، اظهار کرد: در آسمان ساکنان عرض‌های میانی نیمکره شمالی از جمله کشورما نیز این بارش قابل مشاهده است.

عتیقی خاطر نشان کرد: این بارش شهابی در اوایل مرداد ماه هر سال به اوج بارش خود می‌رسد و امسال نیز در ساعت یک و 30 دقیقه بامداد سه شنبه 7 مرداد به اوج بارش خواهد رسید.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران میزان ZHR (میزان بارش سرسویی) این بارش را بین 10 تا 20 شهاب عنوان کرد و یادآور شد: این بارش از حیث تعداد شهاب‌ها، بارش ممتازی در میان بارش‌های سالیانه به شمار نمی‌آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسمان امشب شهاب باران می شود

آسمان امشب شهاب باران می شود