مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 مرداد 1399 ساعت 03:152020-07-26سياسي

نمره قانون گذاری در زمینه افزایش جمعیت «صفر» است!


عملکرد ماه های آتی مجلس یازدهم نشان خواهد داد آیا این مجلس موفق خواهد شد نمره صفر قانون گذاری در حوزه جمعیت را ارتقا دهد یا همچنان سیاست های جمعیتی در پله اول لنگ خواهد زد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، محمد عبدالهی طی یادداشتی نوشت: مقام معظم رهبری در گفتگوی تصویری با نمایندگان مجلس با گلایه صریح از کم توجهی ها به بحث جمعیت فرمودند: این موضوعی است که بنده بارها در این چندسال تأکید کرده ام؛ متأسفانه حالا که انسان نتایج را نگاه می کند، معلوم می شود که این تأکیدها تأثیر زیادی نداشته.

اینها احتیاج دارد به قانون و دنبال گیری جدی دستگاه های اجرایی شیب نزولی نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری ایران به قدری تند است که در سال های اخیر ما را به نرخ رشد زیر سطح جانشینی رسانده! خطر کاهش موالید و سالمندی جمعیت و افت شدید جمعیتی در دهه های نزدیک، چشم انداز تاریکی از تبعات این مخاطره را برای کشور ترسیم می کند.

اما با وجود این چشم انداز، ما شاهد هیچ حرکت موثری در حوزه قانون گذاری و اجرا در زمینه افزایش موالید نیستیم.

همانطور که رهبری عزیز هم در گلایه خود مطرح کردند، علاوه بر دستگاه های اجرایی، نمره دستگاه قانون گذاری ما هم در این زمینه صفر است! در سال 72 مجلس شورای اسلامی قانون تنظیم خانواده و جمعیت را تصویب کرد که محدودیت های شدیدی در جهت فرزندآوری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمره قانون گذاری در زمینه افزایش جمعیت «صفر» است!

نمره قانون گذاری در زمینه افزایش جمعیت «صفر» است!