مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 مرداد 1399 ساعت 08:252020-07-27پزشكي

موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در فارس گزارش نشده است


معاون سلامت اداره دامپزشکی فارس با اشاره به اینکه شایعات مربوط به شیوع آنفولانزای جدید صحت ندارد گفت: هیچگونه گزارشی مبنی بر شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در فارس گزارش نشده است.

- منصور بستانیان در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به شایعات مربوط به شیوع آنفولانزای خوکی گفت: بر خلاف تصور عمومی آنفولانزای خوکی ربطی به دام ندارد و بیماری انسانی محسوب می شود که تأیید آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان است.

بستانیان در خصوص کشتار دام در استان فارس نیز گفت: 33 کشتارگاه با مجوز قانونی در سطح استان فعالیت می کنند که در تمامی این مراکز یک ناظر بهداشتی و یک ناظر شرعی بر ذبح اسلامی و بهداشتی دام نظارت دارند.

معاون سلامت دامپزشکی فارس در خصوص گزارشات مردمی مبنی بر ذبح دام در حاشیه شهر و مراکز غیر مجاز افزود: هرجا تجمیع دام و دامداری ها وجود دارد امکان کشتار غیر مجاز نیز وجود دارد و بارها در خصوص مکان هایی همانند جاده صدرا و یا حاشیه کمربندی ها مواردی در خصوص کشتار دام گزارش شده است.

بستانیان با بیان اینکه جمع آوری دام در سطح شهر بر عهده شهرداری هاست گفت: در جلسات متعددی که با نمایندگان دستگاه قضایی و شهرداری داشتیم بر این امر تاکید شده، هرچند تاکنون این موارد توسط اداره دامپزشکی گزارش و به مسئولان قضایی ارجاع د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در فارس گزارش نشده است

موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در فارس گزارش نشده است