مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 مرداد 1399 ساعت 12:102020-07-27سياسي

محدوده وقفی دماوند داخل عرصه اثر ملی است


نایب رییس انجمن دوستداران دماوند می گوید: محدوده وقفی در کوه دماوند، در ارتفاع بالای 2200 متری و دقیقا در محدوده میراث طبیعی ملی دماوند واقع شده که در تداخل با عرصه این اثر است و حتما ثبت آن را در فهرست جهانی یونسکو چالش برانگیز خواهد کرد.

- نایب رییس انجمن دوستداران دماوند می گوید: محدوده وقفی در کوه دماوند، در ارتفاع بالای 2200 متری و دقیقا در محدوده میراث طبیعی ملی دماوند واقع شده که در تداخل با عرصه این اثر است و حتما ثبت آن را در فهرست جهانی یونسکو چالش برانگیز خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روز گذشته به نقل از سازمان جنگل ها خبر صدور سند وقف یک برش از کوه دماوند به نام سازمان اوقاف منتشر شد.

در یک همایش برملا کرد که ثبت کوه دماوند به عنوان نخستین میراث طبیعی ایران در فهرست جهانی یونسکو به دلیل آسیب های فراوان واردشده به محیط زیست این اثر منتفی شد و کویر لوت به جای آن ثبت شد.

اینک مهدی مسچی، نایب رییس انجمن دوستداران دماوند کوه که در راستای حافظت و ثبت جهانی دماوند تلاش می کند، در گفت و گو با ایسنا شرح داد که صدور سند وقفی در دماوند چگونه مانع دیگری برای ثبت این اثر جهانی خواهد شد.

او درباره محدوده وقفی توضیح داد: روستای ملار ـ جایی که سازمان اوقاف تایید کرده سند وقفی را برای آن صادر کرده است ـ بین آبگرم، پلور و رینه و در ارتفاع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محدوده وقفی دماوند داخل عرصه اثر ملی است

محدوده وقفی دماوند داخل عرصه اثر ملی است