مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 مرداد 1399 ساعت 15:002020-07-27دانش

کشف و معرفی 2 گونه جانوری جدید به دنیا


عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند دو جنس و دو گونه جدید از بندپایان و عنکبوت مانندها را از ‏استان خراسان جنوبی کشف و نامگذاری کرد.

‏ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر جواد نوعی با اعلام این خبر گفت: بر اساس بررسی های انجام شده روی ‏گونه های جانوری مربوط به بندپایان و عنکبوت مانندها دو جنس و دو گونه جدید به نام ‏رزگترومبیوم (‏Razgthrombium‏ ) و بیرجندترومبلا فرنیائه (‏Birjandtrombella farniae‏ ‏) در استان خراسان جنوبی کشف و به دنیا معرفی شد.

‏ وی به محل کشف این گونه ها اشاره کرد و افزود: جنس اولی از روستای رزگ و جنس ‏دوم از روستای امیرآباد و رچ از توابع استان خراسان جنوبی، شهرستان بیرجند کشف شد.

‏ عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: اسم جنس از محل کشف آنها روستای رزگ و شهر ‏بیرجند نامگذاری شده است.

‏ دکتر نوعی در توضیح کشف خود خاطرنشان کرد: کنه های مربوط به خانواده های این گونه های کشف ‏شده، جزو دشمنان طبیعی آفات کشاورزی محسوب می شوند که در روش کنترل بیولوژیک آفات ‏گیاهی باعث کنترل آفات زیان آور کشاورزی می شوند و همچنین باعث عدم استفاده از سموم ‏برای کنترل آفات خواهند شد.

‏ وی تأکید کرد: این کشف در مجله معتبر علمی به نام ‏Systematic and Applied ‎Acarology‏ استرالیا چاپ و منتشر شد، لازم به توضیح است که این گونه ها اندازه ای حدود سه دهم ‏تا 6 دهم میلی متر (300 تا 600 م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف و معرفی 2 گونه جانوری جدید به دنیا

کشف و معرفی 2 گونه جانوری جدید به دنیا