مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 مرداد 1399 ساعت 15:402020-07-27سياسي

قصه پرغصه مدیریت مساجد گچساران /مساجدی که باید گره گشای محله باشند


رییس شورای هیئات مذهبی گچساران گفت: امروز مشکل اصلی انتخاب همین هیئت امناها در مساجد هستند که یا جریانی انتخاب می شوند و یا اگر مسجدی موقوفه خوبی داشت به گونه ای دیگر انتخاب می شوند اما عملا فقط هیئت امنا هستند.

- علی مراد کاظم پور امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس  در گچساران  با انتقاد نسبت به انتخاب هیئت امنای مساجد اظهار کرد: مسجد به عنوان جایگاه عبادت مسلمانان، از مهم ترین نهاد های جامعه اسلامی با کارکردی چند منظوره به شمار می آید و همواره در طول تاریخ اسلام نقشی بنیادین ایفا کرده به گونه ای که با نگاهی به تاریخ از گذشته تا پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می توانیم به جایگاه والای آن پی ببریم ولی امروز شاهدیم با وجود متولیان متعدد دولتی و غیردولتی و نوع انتخاب هییت امنا موجب شده است آن انتظار گذشته را از مساجد نداشته باشیم.

وی ادامه داد: با نگاهی به تاریخ می توان دریافت که اولین اقدام پیامبر(ص) در مدینه ساخت مسجد بود؛ مسجدی که مرکز تمام فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، عمرانی و … بود اما امروز خروجی مساجد ما برگزاری مراسمات سوم و هفتم و چهلم مردگان شده است.

 رییس شورای هیات مذهبی گچساران افزود:بی شک یکی از آسیب های امروز حوزه مساجد تعدد متولیان مساجد است  چنان که در حال حاضر ارگان های فرهنگی مختلف دولتی و غیردول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصه پرغصه مدیریت مساجد گچساران /مساجدی که باید گره گشای محله باشند

قصه پرغصه مدیریت مساجد گچساران /مساجدی که باید گره گشای محله باشند