مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 مرداد 1399 ساعت 17:502020-07-27اقتصادي

تجهیز 13 هزار هکتار زمین زراعی به سامانه های نوین آبیاری در مشهد


تاکنون از مجموع 54 هزار هکتار اراضی آبی مستعد این شهرستان، 13هزار هکتار آن به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده است.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، امید طهماسبی زاده با بیان اینکه اجرای سیستم های نوین آبیاری از دهه 70 در خراسان رضوی آغاز شده است، اظهار کرد: تاکنون از مجموع 54 هزار هکتار اراضی آبی مستعد 13 هزار هکتار آن به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد افزود: از این میزان، 400 هکتار در سال 99  به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده که در14 طرح پروژه عملیاتی شد.

وی به اهمیت استفاده از سیستم های نوین آبیاری در شرایط کنونی اشاره و بیان کرد: اجرای هر هکتار سیستم نوین آبیاری چهار هزار و 400 متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب را به دنبال دارد.

طهماسبی زاده به تسهیلات بلاعوض دولتی در زمینه اجرای سیستم های نوین آبیاری  اشاره کرد و افزود: میزان این تسهیلات سالانه متفاوت بوده، این تسهیلات در سال جاری برای هر هکتار سیستم آبیاری قطره ای باغات 175 میلیون ریال، سیستم آبیاری قطره ای زراعت 122 میلیون ریال و سیستم آبیاری کم فشار 70 میلیون ریال است.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به اجرای 400 هکتار سیستم نوین آبیاری در سال جاری در این شهرستان، تاکید کرد: میزان کل اعتبار 348 هزار و 16٫9 میلیون ریال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز 13 هزار هکتار زمین زراعی به سامانه های نوین آبیاری در مشهد

تجهیز 13 هزار هکتار زمین زراعی به سامانه های نوین آبیاری در مشهد