مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 مرداد 1399 ساعت 17:552020-07-27بين الملل

کلید شادی در مغز ما


کلید شادی در مغز همه ما هست.

فقط کافی است کمی تنوع به فعالیت هایمان در منزل اضافه کنیم یا وقتی خانه را به مقصد جایی ترک می کنیم، راه های جدید را امتحان کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه جام جم نوشت: من نمی دانم خوشحال ترین نامه جهان را چه کسی برای چه کسی فرستاده است، اما می توانم بگویم نامه هشت صفحه ای که سال1493 میلادی کریستف کلمب پس از کشف قاره آمریکا برای ایزابل و فرناندو ملکه و پادشاه اسپانیا نوشت و در آن برداشت خود از مردمان، گیاهان و جانوران سرزمین جدید را توضیح داد، می تواند نوشته ای برآمده از یک مغز شاد باشد، زیرا پس از کشف یک قاره نوشته شده و این همان کلید طلایی شادی است! یعنی کشف های جدید.

نتایج تحقیقات دانشمندان نشان می دهد تجربیات جدید و متنوع با افزایش شادی همراه است و این ارتباط با ارتباط بیشتر فعالیت مغز همراه است.

بگذارید اسرار این کلید طلایی را در مغز، از زبان کاترین هارتلی، استادیار گروه روان شناسی دانشگاه نیویورک بشنویم: نتایج تحقیقات ما نشان می دهد وقتی مردم در زندگی روزمره خود تنوع بیشتری احساس می کنند، احساس خوشبختی دارند.

برعکس این اتفاق هم به احتمال زیاد صادق است، یعنی احساسات مثبت ممکن است افراد را به سمت جست وجوی این تجربیات پاداش دهنده سوق دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلید شادی در مغز ما

کلید شادی در مغز ما