مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 مرداد 1399 ساعت 05:552020-07-28حوادث

مقبره تاریخی دزفول با هدف سرقت «نبش قبر» شد


مسعود شامدیل رییس نوسازی شهرداری شهرستان دزفول در گفت وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: یک مقبره قدیمی واقع در کاشفیه دزفول که محل دفن دو مرد و یک زن است با هدف سرقت حفاری شده است.

وی افزود: در این اتفاق دو کتیبه تاریخی که مربوط به 250 سال گذشته بودند به سرقت رفته و متأسفانه موجب وارد شدن خساراتی به این بقعه تاریخی شد.

رییس نوسازی شهرداری دزفول گفت: مقبره قدیمی کاشفیه جایگاه عبادت و ریاضت شیخ انصاری و استادش سید صدرالدین کاشف در 180 سال گذشته است.

وی ادامه داد: موقعیت مکانی و شکل ظاهری این مقبره به گونه ای است که امکان محصور کردن آن وجود نداشته و احتمال بر آنست که سارقان تصوری از مومیایی بودن اجساد این مقبره داشته باشند.

شامدیل بیان کرد: این سرقت که تازه کشف شده مربوط به چند روز اخیر نبود اما مساله درحال بررسی است و اقدامات لازم جهت بازسازی مقبره انجام خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سید صدرالدین کاشف در سال 1258 قمری در سن 84 سالگی در دزفول از دنیا رفت و پس از فوت جنازه وی را به کربلا بردند و در بین رواق و حرم امام حسین (علیهم السلام) دفن گردید.

گروهی از مردم دزفول در آن زمان بنای یادبودی را برای کاشف برروی تپه مرتفعی در کنار رود دزفول ساخته اند که به اتاق کاشفیه شهرت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقبره تاریخی دزفول با هدف سرقت «نبش قبر» شد

مقبره تاریخی دزفول با هدف سرقت «نبش قبر» شد