مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 مرداد 1399 ساعت 07:052020-07-28پزشكي

کرونا میلیون ها کودک را در جهان گرفتار سوء تغذیه می کند


بررسی ها نشان می دهد که همه گیری بیماری کووید-19 موجب می شود نزدیک به هفت میلیون کودک دیگر در جهان به سوء تغذیه مزمن دچار شوند.

- بررسی ها نشان می دهد که همه گیری بیماری کووید-19 موجب می شود نزدیک به هفت میلیون کودک دیگر در جهان به سوء تغذیه مزمن دچار شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نتایج این مطالعه که در مجله پزشکی لنست منتشر شده نشان می دهد تاثیرهمه گیری بیماری کووید-19 موجب می شود نزدیک به هفت میلیون کودک دیگر در جهان به سوء تغذیه مزمن دچار شوند.

اختلال در رفت و آمدها و سیستم غذایی ناشی از اعمال قرنطینه حتی برای مدت زمان کوتاه به کاهش هشت درصدی سرانه درآمد ناخالص ملی در مقایسه با پیش از همه گیری بیماری منجر میشود.

طبق اعلام صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)، کاهش سرانه درآمد ناخالص ملی با افزایش سوء تغذیه ارتباط دارد و نشانگر افزایش موارد مرگ و میر در میان کودکان زیر پنج سال است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه خبری سی ان ان، بنابر اعلام یونیسف، این پیش بینی نشان دهنده افزایش 14 درصدی تعداد کودکان زیر پنج سال است که از سوء تغذیه رنج خواهند برد و به مفهوم این است که 6.

7 میلیون کودک دیگر دچار سوء تغذیه می شوند.

همچنین فوت نزدیک به 130 هزار کودک زیر پنج سال دیگر به دلیل سوء تغذیه پیش بینی شده که نیمی از این موارد در آفریقای سیاه رخ خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا میلیون ها کودک را در جهان گرفتار سوء تغذیه می کند

کرونا میلیون ها کودک را در جهان گرفتار سوء تغذیه می کند