مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 مرداد 1399 ساعت 08:452020-07-28فناوري

ذائقه سنجی کاربران فضای مجازی در ایام کرونا/ بیشترین محتوای تولید شده در شبکه های اجتماعی


داده کاوی مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی از ابتدای اسفند 98 تاکنون توسط پژوهشگاه ICT ، نشان دهنده دغدغه کاربران این شبکه ها برای آشنایی با علائم و نحوه ابتلا به ویروس کرونا است.

- لیلا ربیعی پژوهشگر پژوهشگاه ICT و مجری پروژه ذائقه سنجی کاربران شبکه های اجتماعی ( ذکاوت) در گفتگو با خبرنگار مهر ، به تشریح اهمیت این پروژه و نتایج حاصل از داده های آن پرداخت و گفت: در حال حاضر، تحلیل در علوم داده و شبکه با استفاده از فناوری های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در رده های نخست تحقیقات در دنیا قرار داشته و مورد اقبال فراوانی است.

حتی بسیاری از کسب و کارها نیز بر این اساس در حال رشد و شکل گیری است.

وی گفت: از طرف دیگر، با توجه به رشد روزافزون کاربران شبکه های اجتماعی و ضریب نفوذ بالای این شبکه ها، بررسی و تحلیل فضای مجازی شامل شناخت داده محور فعالیت ها، روندهای علاقه مندی کاربران و همچنین آسیب های شبکه های اجتماعی پرکاربرد، امری مفید و اجتناب ناپذیر بوده و می تواند فرصت های فرهنگی و اقتصادی قابل توجهی را نیز فراهم کند.

ربیعی اظهار داشت: با توجه به این موارد، پروژه تحلیل ترافیک و ذائقه سنجی کاربران فضای مجازی در راستای مأموریت های پژوهشگاه ICT و با هدف انجام تحقیقات کاربردی در این حوزه، تعریف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذائقه سنجی کاربران فضای مجازی در ایام کرونا/ بیشترین محتوای تولید شده در شبکه های اجتماعی

ذائقه سنجی کاربران فضای مجازی در ایام کرونا/ بیشترین محتوای تولید شده در شبکه های اجتماعی