مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 مرداد 1399 ساعت 09:452020-07-28اقتصادي

طرح سرشاخه کاری در 520 هکتار از باغات چهارمحال و بختیاری اجرا شد


مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری از اجرای طرح سرشاخه کاری در 520 هکتار از باغات استان در سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، ابراهیم شیرانی گفت: عملیات سرشاخه کاری درختان گردو، سیب و بادام با هدف اصلاح، احیا و نوسازی باغات استان انجام شد.

شیرانی با اشاره به اینکه در 520 هکتار از باغات استان در سال جاری عملیات سرشاخه کاری انجام شد، افزود: 200 هکتار از باغات گردو، 300 هکتار از باغات بادام و 20 هکتار از باغات سیب استان طرح پیوند و سرشاخه کاری اجرا شد.

وی گفت: اعتبارات تملک استانی در غالب کمک یارانه ای حدود 170 میلیون تومان و قسمت عمده هزینه شده توسط خود بهره برداران انجام شده است.

شیرانی با بیان اینکه سرشاخه کاری درختان باعث افزایش تولید محصول می شود، افزود: با استفاده از سرشاخه کاری درختان افزایش تولید، کیفیت و کمیت محصول، بازارپسندی و همچنین عملکرد بالا را در باغات استان تبدیل کرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: درختانی که مورد سرشاخه کاری قرار گرفته اند گردو، بادام و در سطح استان بوده است که درختان بادام اغلب در حاشیه زاینده رود بوده ولی گردو در نقاط مختلف شهرستان های ده گانه استان انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح سرشاخه کاری در 520 هکتار از باغات چهارمحال و بختیاری اجرا شد

طرح سرشاخه کاری در 520 هکتار از باغات چهارمحال و بختیاری اجرا شد