مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 مرداد 1399 ساعت 09:552020-07-28سياسي

پرسشی درباره واگذاری تکه ای از جنگل هیرکانی و دماوند


وقف بخشی از کوه دماوند به عنوان میراث طبیعی ملی و صدور سند وقفی برای 5600 هکتار از اراضی جنگل جهانی هیرکانی به یک شخص، این پرسش را مطرح می کند که مسؤولیت وزارت میراث فرهنگی، - وقف بخشی از کوه دماوند به عنوان میراث طبیعی ملی و صدور سند وقفی برای 5600 هکتار از اراضی جنگل جهانی هیرکانی به یک شخص، این پرسش را مطرح می کند که مسؤولیت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در برابر میراث طبیعی که در فهرست آثار ملی ایران و یونسکو ثبت کرده، چیست؟ آیا مسؤولیت این دستگاه در برابر آثار طبیعی فقط ثبت آن ها است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آثار طبیعی در رقابتی سخت با آثار تاریخی در حال تخریب است.

معاون میراث فرهنگی گفت که پیگیری های حقوقی در دستور کار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و مذاکرات لازم با سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری درحال انجام است.

اما او درباره صدور سند وقتی 5600 هکتار از اراضی جنگل هیرکانی به نام یک شخص هیچ اظهارنظر و واکنشی نداشت؛ جنگلی که فقط یک سال از ثبت آن در فهرست جهانی یونسکو می گذرد و با خطر جدی قاچاق چوب و انقراض درختان چند میلیون ساله روبه رو است.

محمد جهانشاهی ـ عضو انجمن علمی اکوتوریسم ایران ـ که همزمان با ثبت دو اثر طبیعی ایران؛ کویر لوت و جنگل هیرکانی در یونسکو مسؤولیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرسشی درباره واگذاری تکه ای از جنگل هیرکانی و دماوند

پرسشی درباره واگذاری تکه ای از جنگل هیرکانی و دماوند