مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 مرداد 1399 ساعت 10:052020-07-28سياسي

پرسشی درباره واگذاری تکه ای از جنگل هیرکانی و دماوند


وقف بخشی از کوه دماوند به عنوان میراث طبیعی ملی و صدور سند وقفی برای 5600 هکتار از اراضی جنگل جهانی هیرکانی به یک شخص، این پرسش را مطرح می‌کند که مسؤولیت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در برابر میراث طبیعی که در فهرست آثار ملی ایران و یونسکو ثبت کرده، چیست؟ آیا مسؤولیت این دستگاه در برابر آثار طبیعی فقط ثبت آن‌ها است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آثار طبیعی در رقابتی سخت با آثار تاریخی در حال تخریب است.

تخریب ساحل بندر مقام در بوشهر، تعرض به حریم غار نمکی قشم و تهدید به خروج تنها ژئوپارک ایران از فهرست جهانی یونسکو، جاده کشی در کوه الوند همدان، ساخت تله کابین در دشت کاهو و در حریم تاق بستان کرمانشاه، صدور سند وقفی برای 5600 هکتار از اراضی جنگل هیرکانی که در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است و وقف بخشی از کوه دماوند که بنا بر اعلام سازمان حفاظت محیط زیست محدوده آن ارتفاعی بیش از 4000 متر دارد؛ این موارد شاید جنجالی‌ترین پرونده‌های میراث طبیعی باشد که از نیمه دوم سال گذشته باز شده و از بین آن‌ها تنها تخریب ساحل بندر مقام پایانی خوش داشته است.

در همه این موارد مسؤولیت و ماموریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حفاظت از آثار طبیعی زیر سوال است، نهادی که مدت‌ها است ثبت آثار طبیعی را در فهرست میراث ملی ایران و ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرسشی درباره واگذاری تکه ای از جنگل هیرکانی و دماوند

پرسشی درباره واگذاری تکه ای از جنگل هیرکانی و دماوند