مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 مرداد 1399 ساعت 10:252020-07-28بين الملل

بازداشت ده ها نفر دیگر در ترکیه به ظن ارتباط با «فتح الله گولن»


مقام های قضایی ترکیه دستور بازداشت 68 نفر به ظن داشتن ارتباط با تشکیلات «فتح الله گولن» را صادر کردند و تاکنون حداقل 41 نفر از آنها بازداشت شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه بگیر و ببندها در ترکیه در رابطه با کودتای نافرجام سال 2016 دادستانی این کشور حکم جلب 68 نفر را به اتهام ارتباط با تشکیلات فتح الله گولن صادر کرد.

  خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد، نیروهای امنیتی این کشور حداقل 41 نفر را به ظن ارتباط با جنبش تروریستی فتح الله گولن عامل کودتای نافرجام سال 2016 بازداشت کردند.

این رسانه به نقل از منابع امنیتی خبر داد، دادستانی ترکیه حکم جلب 68 نفر را در این ارتباط صادر کردند که در بین آنها نام یک سرهنگ بازنشسته و 6 نظامی حال حاضر ارتش ترکیه دیده می شود.

طبق این گزارش، عملیات نیروهای امنیتی ترکیه برای بازداشت مظنونان در 23 استان کشور به صورت همزمان آغاز شده و تاکنون 41 نفر بازداشت شده اند و عملیات برای بازداشت باقی مظنونان در حال پیگیری است.

دولت ترکیه فتح الله گولن (واعظ ترکیه ای مخالف دولت این کشور و ساکن آمریکا) و تشکیلات وابسته به او را تروریستی خوانده و عامل کودتای نافرجام سال 2016 معرفی کرده و بارها از آمریکا استرداد او را خواستار شده اما آمریکایی ها به این خواسته ها بی توجهی کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازداشت ده ها نفر دیگر در ترکیه به ظن ارتباط با «فتح الله گولن»

بازداشت ده ها نفر دیگر در ترکیه به ظن ارتباط با «فتح الله گولن»