مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 مرداد 1399 ساعت 12:252020-07-28ورزشي

«اسپوکس» ورزشی اصیل و ایرانی/ مجموعه ای از حرکات ظریف و سریع در رشته اسپوکس


ورزش اسپوکس، یکی از رشته های ورزشی نوپا در جهان است که ریشه کاملا ایرانی دارد و از سال 1395 در کشور پایه گذاری شده و در استان اردبیل نیز علاقمندان بسیاری را در همین اندک زمان به خود جذب کرده است.

- خبرگزاری فارس - اردبیل؛ سرویس ورزشی: ورزش اسپوکس برای اولین بار توسط استاد ارشد محمدرضا هاشم پور، قهرمان جهان، مربی و داور بین المللی هنرهای رزمی در سال 1390 پایه گذاری شد.

در سال های 2012 و 2013 چندین اجلاس رسمی و غیررسمی بین المللی در خصوص معرفی این رشته رزمی در مجامع بین المللی ورزش برگزار گردید و پس از بازتاب مثبت بین المللی، رسمیت دادن به فعالیت های این ورزش از طرف مراجع ورزش کشور در گام بعدی قرار گرفت به طوری که از سال 1395 فعالیت ورزش اسپوکس در کشور تأیید گشته و شروع فعالیت رسمی این رشته ورزشی تحت پوشش فدراسیون انجمن های ورزشی پیشنهاد گردید.

اسپوکس، ورزشی همگانی ورزش اسپوکس مخفف 4 کلمه انگلیسی به معنای ورزش، سریع ترین، قوی ترین و باهوش ترین بوده و ریشه کاملاً ایرانی دارد؛ این ورزش برگرفته از انواع سلاح های ایران باستان است که به صورت ایمن و با روکش اسفنج استفاده می شود.

با توجه به طراحی ساده این رشته ورزشی محدودیتی نداشته و قابل استفاده عموم در همه مکان ها بوده و از این رو همگان می توانند در باشگاه ها، ادارات، مدارس و پارک ها در جهت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اسپوکس» ورزشی اصیل و ایرانی/ مجموعه ای از حرکات ظریف و سریع در رشته اسپوکس

«اسپوکس» ورزشی اصیل و ایرانی/ مجموعه ای از حرکات ظریف و سریع در رشته اسپوکس