مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 مرداد 1399 ساعت 12:302020-07-28سياسي

آغاز پی گردی بقابای معماری سردر مسجد جامع در خنج


مسئول اداره میراث فرهنگی خنج، از آغاز کاوش و پی گردی بقایای معماری سردر مسجد جامع شهرستان خنج با نظارت نمایندگی شهرستان و بخش فنی اداره کل میراث فرهنگی فارس خبر داد.

- سمیر زمانی افزود: مرمت درگاه مجموعه شیخ محمد ابونجم نیاز به کاوش و پی گردی دارد که این امر به دلیل قدمت و همچنین اهمیت این بنا باید با حساسیت زیاد و با دیدگاه گمانه زنی باستان شناسی انجام شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، زمانی افزود: چندی پیش با موافقت اداره کل میراث فرهنگی استان، بودجه ای برای مرمت این بخش از مجموعه شیخ محمد ابونجم اختصاص داده شد که بعد از فرایند اداری در نهایت طرح پی گردی بقایای معماری و مرمت درگاه بنا توسط کارشناسان با نظارت نمایندگی شهرستان و بخش فنی اداره کل میراث فرهنگی استان فارس آغاز شد.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خنج بیان کرد: این بنا از بیرون چهارضلعی و از داخل هشت ضلعی بوده و هریک از اضلاع بیرونی آن 2.

4 متر با ارتفاع 12 متر است.

زمانی با اشاره به استفاده از ماسه سنگ قرمز برای احداث این بنا، گفت: شیخ محمد ابونجم از رهبران مذهبی در نیمه دوم قرن هشتم هجری بوده که برخی محققان معتقدند، نسب او به امام علی (ع) و برخی دیگر نیز معتقدند به اویس قرنی می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز پی گردی بقابای معماری سردر مسجد جامع در خنج

آغاز پی گردی بقابای معماری سردر مسجد جامع در خنج