مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 مرداد 1399 ساعت 13:202020-07-28فرهنگي

یادی از «بانوی واژه ها»+فیلم


بدرالزمان قریب امروز (هفتم مردادماه 99) از دنیا رفت، اما یادش همراه با آثاری که از فرهنگ ایران برای جهان به جا گذاشته است تا همیشه خواهد ماند.

- بدرالزمان قریب امروز (هفتم مردادماه 99) از دنیا رفت، اما یادش همراه با آثاری که از فرهنگ ایران برای جهان به جا گذاشته است تا همیشه خواهد ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بدرالزمان قریب متولد سال 1308 در تهران، ایران شناس، کارشناس زبان های باستانی و سغدی دان بود.

او در دانشگاه در محضر استادانی چون ابراهیم پورداوود، بدیع الزمان فروزانفر، محمد معین، عبدالعظیم قریب، جلال الدین همایی، ذبیح الله صفا و پرویز ناتل خانلری حضور داشت.

مدرک لیسانس زبان و ادبیات فارسی خود را از دانشگاه تهران در سال 1336 گرفت و در سال 1377 برای ادامه تحصیل به آمریکا عزیمت کرد و در رشته زبان شناسی دانشگاه پنسیلوانیا و مطالعه زبان های ایرانی، در حوزه ادبیات پارسی میانه و باستان ادامه تحصیل داد.

بدرالزمان قریب در سال 1340 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته زبان شناسی و خاورشناسی دانشگاه پنسیلوانیا گرفت و از بورس تحصیلی شاگردان اول استفاده کرد و به دانشگاه کالیفرنیا در برکلی وارد شد.

در سال 1343 مدرک دکترای خود را از دانشگاه پنسیلوانیا با راهنمایی پروفسور هنینگ و با دفاع از پایان نامه دکتری با عنوان تحلیل ساختاری فعل در زبان سُغدی گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادی از «بانوی واژه ها»+فیلم

یادی از «بانوی واژه ها»+فیلم