مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 مرداد 1399 ساعت 02:252020-07-28بين الملل

تاریخچه کاربرد سلاح های شیمیایی در یک نگاه


عراق در عملیات بدر، بیش از گذشته از سلاح های شیمیایی استفاده کرد، به طوری که تنها در طول مدت پنج روز (از 22 تا 27 اسفند 63) بیش از 30 مورد از انواع سلاح های شیمیایی را مورد استفاده قرار داد.

- عراق در عملیات بدر، بیش از گذشته از سلاح های شیمیایی استفاده کرد، به طوری که تنها در طول مدت پنج روز (از 22 تا 27 اسفند 63) بیش از 30 مورد از انواع سلاح های شیمیایی را مورد استفاده قرار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از ملاحظات شدید امنیتی در وقوع نزاع و جنگ های منطقه ای و بین المللی، دغدغه استفاده از سلاح شیمیایی است که متأسفانه بر خلاف سلاح اتمی، در اختیار بیشتر کشورهای جهان است.

به جرأت می توان گفت سلاح های شیمیایی تنها سلاح های جنگی هستند که بیشترین و قدیمی ترین معاهدات بین المللی برای منع کاربرد آن وجود دارد.

به دلیل ماهیت غیرانسانی و وحشیانه این گونه سلاح ها، از قرن ها پیش که از سلاح های شیمیایی در شکل ابتدایی آن و در جنگ ها استفاده می شد، قراردادهای مختلفی برای ممنوع ساختن آن شکل گرفت.

آثار فوق العاده مخرب استفاده از این سلاح بر روی محیط و انسان ها و به طور ویژه افراد بی دفاع و غیرنظامی، سازمان های بین المللی را بر آن داشت تا به سمت و سوی کنوانسیون منع سلاح شیمیایی بروند و بر این اساس کشورها را ملزم کنند که تحت هیچ شرایطی از سلاح های شیمیایی استفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخچه کاربرد سلاح های شیمیایی در یک نگاه

تاریخچه کاربرد سلاح های شیمیایی در یک نگاه