مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 مرداد 1399 ساعت 03:352020-07-29بين الملل

کنعانی: ایران به دنبال منطقه ای قوی و دست دوستی اش به سوی همسایگان همواره دراز است


رییس دفتر حفاظت منافع در قاهره با بیان اینکه همان هایی که به دنبال انزوای منطقه ای و بین المللی ایران بوده اند، اینک دریافته اند که این کشور بازیگری مقتدر، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ناصر کنعانی رییس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره در یادداشتی می نویسد: پنجم مرداد 1359 هجری شمسی سالروز مرگ محمدرضا پهلوی، شاه فراری ایران در شهر قاهره پایتخت مصر است.

او دومین شاه از خاندان پهلوی و آخرین شاه ایران بود.

وی سلطنت خود را پس از عزل پدرش، وامدار انگلیس است که در کنار آمریکا، سابقه ای طولانی از مداخلات شرارت بار در مسائل داخلی ایران دارد.

وی می افزاید: در پی اشغال ایران توسط قوای متفقین در جنگ جهانی دوم، محمدرضا پهلوی اولین بار با نقش تعیین کننده انگلیس در 25 شهریور 1320 هجری شمسی (16 سپتامبر 1941 ) به تخت سلطنت نشست.

وی دومین بار نیز پس از فرار از کشور، با کودتای آمریکایی- انگلیسی 28 مرداد سال 1332 هجری شمسی (19 آگوست 1953) علیه دولت ملی دکتر محمد مصدق، به قدرت بازگشت.

او سرانجام در 26 دی ماه 1357 هجری شمسی (16 ژانویه 1979) در پی انقلاب مردم ایران به رهبری امام خمینی رحمه الله علیه، از ایران فرار کرد.

*ایران نه کشوری رو به ضعف و انحطاط است و نه کشوری مداخله گر، توسعه طلب و یا استعمارگر کنعانی یادآور می شود: مقصود از این  نو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنعانی: ایران به دنبال منطقه ای قوی و دست دوستی اش به سوی همسایگان همواره دراز است

کنعانی: ایران به دنبال منطقه ای قوی و دست دوستی اش به سوی همسایگان همواره دراز است