مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 مرداد 1399 ساعت 04:152020-07-29اقتصادي

احتکار 10 درصد مسکن ایران از سوی دلالان/مصادره خانه های خالی از سوی دولت دروغ است


رییس کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به احتکار 10 درصد مسکن ایران از سوی دلالان گفت: برخورد با محتکرین باید از دانه درشت ها شروع شود ولی تا اطلاعات دولتی ها تجمیع نشود سامانه اسکان و املاک که منجر به کاهش قیمت ها می شود راه نمی افتد.

- خبرگزاری فارس- وحید ونایی: دولت در هفت سال اخیر نقشی در بازار مسکن نداشته و عملا سوداگران نهایت استفاده را از لجام گسیختگی این حوزه انجام دادند در حالی که دولت طبق اصل 31 قانون اساسی باید مسکن متناسب برای نیازهای شهروندان را تامین کند.

ضمن اینکه طبق قانون پنج ساله ششم توسعه هم باید سالی یک میلیون واحد مسکونی ساخته و به بازار تزریق کند.

  اقدامات دولت حسن روحانی در حوزه مسکن را باید در 2 بخش جداگانه نگریست؛ دوران وزارت عباس آخوندی که اعتقادی به دخالت دولت در مسکن سازی نداشت و دوران محمد اسلامی که طرح های مسکن اجتماعی و اقدام ملی را کلید زد تقسیم بندی کرد.

  در طول ماه های اخیر شاهد افزایش قیمت چشمگیر مسکن در ایران بودیم که صاحب خانه شدن را برای خیلی ها به آرزوی دست نیافتنی تبدیل کرد.

  آمارهای منتشرشده نشان می دهد میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی معامله شده در تهران طی تیرماه سال جاری معادل 21 میلیون 755 هزار تومان بوده است که این میزان رشد 39 درصدی را تنها در چهارماه نخست سال جاری نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتکار 10 درصد مسکن ایران از سوی دلالان/مصادره خانه های خالی از سوی دولت دروغ است

احتکار 10 درصد مسکن ایران از سوی دلالان/مصادره خانه های خالی از سوی دولت دروغ است