مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 مرداد 1399 ساعت 04:302020-07-29سياسي

ممنوعیت ارجاع اختلافات به داوری در قراردادهای بدون رعایت تشریفات قانونی


وزارت آموزش وپرورش با ارسال دستورالعملی به ادارات کل آموزش وپرورش استان ها قانون «ممنوعیت ارجاع اختلافات به داوری در قراردادهای بدون رعایت و طی تشریفات قانونی» را ابلاغ کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، نامه دیوان محاسبات کشور با موضوع ممنوعیت ارجاع اختلافات به داوری در قراردادهای بدون رعایت و طی تشریفات قانونی، به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد.

 بر این اساس، مطابق با اصل 139 قانون اساسی، صلح دعاوی اموال عمومی و دولتی و همچنین ارجاع دعاوی مذکور به داوری حسب مورد مقید به تصویب هیأت وزیران یا مجلس شورای اسلامی شده است و حکم ماده 457 قانونی آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی نیز در مقام تأکید براصل قانونی فوق تصریح دارد؛ در پرتو حاکمیت قانون، مقامات و مسؤولان حوزه های ستادی، استانی و سازمان های وابسته به وزارت با اشراف کامل به مقررات قانونی، موارد مندرج در این دستورالعمل را در دعاوی و قراردادهای عمومی و دولتی رعایت کنند.

تعیین داوری به عنوان مرجع حل اختلاف در قراردادهای راجع به اموال عمومی و دولتی ممنوع است مگر اینکه مقید به رعایت تشریفات قانونی فوق مبنی بر تشخیص امکان ارجاع موضوع به داوری توسط مراجع ذی صلاح حسب مورد هیئت محترم وزیران یا مجلس شورای اسلامی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت ارجاع اختلافات به داوری در قراردادهای بدون رعایت تشریفات قانونی

ممنوعیت ارجاع اختلافات به داوری در قراردادهای بدون رعایت تشریفات قانونی