مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 مرداد 1399 ساعت 05:452020-07-29پزشكي

رعایت دستور العمل های بهداشتی در هنگام برداشت محصول ضروری است


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد: شالیکاران در هنگام درو و برداشت محصول نکات بهداشتی را برای پیشگیری از شیوع کرونا و تب شالیزار رعایت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آبتین حیدرزاده صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت محصول برنج از شالیزارهای استان گیلان، اظهار کرد: با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا شالیکاران برای پیشگیری از ابتلاء به این ویروس باید اقدامات لازم را را انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه در هنگام برداشت محصول به صورت سنتی کارگران باید فاصله فیزیکی دو متری خود را رعایت کنند، افزود: در صورت احساس خستگی، ضعف، تب و کوفتگی در کوتاه ترین زمان به مرکز درمانی و یا خانه های بهداشت مراجعه کنند.

حیدرزاده با بیان اینکه شالیکاران باید در هنگام جابه جایی کارگران از ماسک استفاده کنند، گفت: در هنگام صرف ناهار باید فاصله فیزیکی در میان کارگران رعایت شده و حتماً قبل از استفاده از مواد غذایی دست ها با آب و صابون شسته شود.

استفاده از الکل الزامی نیست.

وی به شیوع بیماری تب شالیزار به عنوان یکی دیگر از بیماری های فصل زارعی در استان گیلان اشاره و تصریح کرد: شیوع این بیماری زمان کاشت و برداشت محصول برنج در استان گیلان شایعه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رعایت دستور العمل های بهداشتی در هنگام برداشت محصول ضروری است

رعایت دستور العمل های بهداشتی در هنگام برداشت محصول ضروری است