مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 مرداد 1399 ساعت 06:452020-07-29اجتماعي

7 منطقه حفاظت شده محیط آذربایجان غربی زیست پایش و کنترل می شود


معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از پایش و کنترل 7 منطقه حفاظت شده محیط زیست استان با هدف صیانت و حفاظت از حیات وحش به صورت روزانه خبر داد.

- حجت جباری در گفتگو با خبرنگار مهر دریاچه ارومیه، دشت سوتاوو، مراکان، غار سهولان، کانی برازان، جنگل های سردشت و تالاب نوروزلو را 7 منطقه حفاظت شده و تحت مدیریت محیط زیست استان برشمرد و گفت: هم اکنون 100 محیط بان در این مناطق کار رصد، پایش و کنترل روزانه این مناطق را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه زیستگاه حیات وحش مراکان خوی نخستین منطقه حفاظت شده کشور از جمله زیستگاه های حیات وحش غرب ایران و زیستگاه قوچ و میش اصیل ارمنی است اظهارکرد: دراین طرح کلیه زیستگاه های حیات وحش منطقه توسط محیط بانان برای ایجاد محیطی آرام و امن پایش و نیازهای حیات وحش به آب و علوفه تأمین می شود.

جباری از فعالیت 8 پاسگاه محیط بانی در منطقه حفاظت شده مراکان خبر داد و افزود: منطقه حفاظت شده مراکان خوی با مساحتی بیش از 103 هزار هکتار اولین منطقه حفاظت شده در کنار 93 منطقه حفاظت شده کشور است که در آن 28 گونه جانوری در 12 خانواده و 5 راسته زیست می کنند.

جباری با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار هم اکنون 939 رأس قوچ و میش ارمنی و دو هزار و 254 رأس کل و بز در این منطقه سرشماری شده است عنوان کرد: در این منطقه علاوه بر قوچ و میش اص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 منطقه حفاظت شده محیط آذربایجان غربی زیست پایش و کنترل می شود

7 منطقه حفاظت شده محیط آذربایجان غربی زیست پایش و کنترل می شود