مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 مرداد 1399 ساعت 06:502020-07-29سياسي

زنجان دومین استان در تولید سنگ های تزیینی


نماینده مردم ماهنشان، ایجرود و دهستان های بوغداکندی و قلتوق در مجلس شورای اسلامی گفت: زنجان دومین استان در تولید سنگ های تزیینی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی خاتمی ظهر امروز در آیین افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره انگوران ظرفیت تولید استان زنجان را در بخش مواد معدنی 600 میلیون تن اعلام و اظهار کرد استان از این حیث رتبه دوازدهم کشور را دارد.

نماینده مردم ماهنشان، ایجرود و دهستان های بوغداکندی و قلتوق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان زنجان در حال حاضر سالانه 11 میلیون تن از این معادن برداشت می کند، اضافه کرد: 36 قلم ماده معدنی در استان زنجان برداشت می شود.

وی با اشاره به فعالیت استان زنجان در حوزه فرآوری و جلوگیری از خام فروشی این مواد عنوان کرد: زنجان دومین استان در تولید سنگ های تزیینی است که می تواند ارزش افزوده خوبی را در تکمیل زنجیره ای تولید داشته باشد.

خاتمی بر لزوم ارتقای استفاده از فناوری و دانش روز تاکید کرد و افزود: یکی از معادن سنگ آهن ظرفیت قطعی 450 هزار تن را دارد که ظرفیت اسمی آن 800 هزار تن برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه تنوع گونه های معدنی در استان بسیار زیاد است، اضافه کرد: در زنجتن تنها معدن بور کشور را در خود جای داده است و این منطقه مواد مختلفی همچون سرب، روی گچ و سنگ تراورتن استخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنجان دومین استان در تولید سنگ های تزیینی

زنجان دومین استان در تولید سنگ های تزیینی