مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 مرداد 1399 ساعت 07:252020-07-29اقتصادي

ورود 7.5 میلیون مترمکعب آب سد فینسک به چرخه توزیع سمنان


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان گفت: پیش بینی می شود با اجرای طرح انتقال آب از سد فینسک، 7.

5 میلیون مترمکعب آب به چرخه توزیع استان وارد شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، ایرج حیدریان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری، اظهار کرد: افزایش بهره وری و تأمین آب پایدار از شاخص های توسعه استان سمنان است.

وی اضافه کرد: میزان مصرف آب در استان سمنان، یک هزار و 183 میلیون مترمکعب است که 34 میلیون مترمکعب در بخش آشامیدنی مصرف می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان بیان کرد: اکنون مخازن ذخیره آب در استان سمنان 150 میلیون مترمکعب کسری دارد که باید با ارتقای بهره وری و صرفه جویی برای رفع این کسری اقدام کرد.

حیدریان ادامه داد: میزان بارندگی در استان سمنان در بلندمدت 120 میلی متر است که به نسبت وسعت این میزان از بارندگی چندان در استان موردتوجه نیست.

وی عنوان کرد: 86 درصد آب مصرفی استان سمنان در بخش کشاورزی، پنج درصد در بخش خدمات و 9 درصد در بخش آب آشامیدنی است و 77 درصد از آب تولیدی در استان از قنات و چاه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان با بیان اینکه بر اساس زمان بندی، در دوره 10 ساله باید 33 درصد از میزان مصرف کنونی آب در استان کاهش یابد، افزود: اصلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود 7.5 میلیون مترمکعب آب سد فینسک به چرخه توزیع سمنان

ورود 7.5 میلیون مترمکعب آب سد فینسک به چرخه توزیع سمنان