مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 مرداد 1399 ساعت 07:302020-07-29سياسي

زنجان؛ دومین استان در تولید سنگ های تزیینی


نماینده مردم ماه نشان، ایجرود و دهستان های بوغداکندی و قلتوق در مجلس شورای اسلامی گفت: زنجان دومین استان در تولید سنگ های تزیینی است.

- ایسنا/زنجان نماینده مردم ماه نشان، ایجرود و دهستان های بوغداکندی و قلتوق در مجلس شورای اسلامی گفت: زنجان دومین استان در تولید سنگ های تزیینی است.

مرتضی خاتمی صبح امروز (8 مردادماه) در آیین افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره انگوران، اظهار کرد: در استان زنجان ظرفیت تولید 600 میلیون تن مواد معدنی وجود دارد و استان از این حیث رتبه دوازدهم کشور را به خود اختصاص داده است که در حال حاضر سالانه 11 میلیون تن از این معادن برداشت می شود.

وی با اشاره به اینکه 36 قلم ماده معدنی در استان زنجان برداشت می شود، به فرآوری و جلوگیری از خام فروشی این مواد ارزشمند تاکید کرد و افزود: زنجان، دومین استان در تولید سنگ های تزیینی است که می تواند ارزش افزوده خوبی را در تکمیل زنجیره تولید مشعشع کند.

نماینده مردم ماه نشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با استفاده از فناوری و دانش روز، بهره وری را ارتقا داد، عنوان کرد: یکی از معادن سنگ آهن ظرفیت قطعی 450 هزار تن را دارد که ظرفیت اسمی آن 800 هزار تن برآورد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنجان؛ دومین استان در تولید سنگ های تزیینی

زنجان؛ دومین استان در تولید سنگ های تزیینی