مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 مرداد 1399 ساعت 08:402020-07-29اقتصادي

تشریح وضعیت پتروشیمی های فارس/ فرصت سوزی در اجرای مجموعه های پتروشیمی جایز نیست


مجموعه های پتروشیمی در شهرستان های داراب، فسا جهرم و فیروزآباد نیازمند تسریع در روند کار و حفظ سرمایه گذار هستند، -  به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی خبرگزاری فارس از شیراز، جعفر قادری در نشستی با اصحاب رسانه فارس به به بررسی وضعیت پتروشیمی های فارس پرداخت.

وی با بیان اینکه استان فارس پس از پارس جنوبی بیشترین ذخایر گاز کشور را در میان استان های کشور دارد، افزود: استان فارس با دارابودن دو پالایشگاه پارسیان و فراشبند در کنار استان های تولیدکننده گاز مثل استان بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد و در کنار استان های نفت خیزی مانند استان خوزستان قرارگرفته است که این هم جواری و داشتن منابع غنی گاز در استان با ظرفیت های موجود یک مزیت برای استان است.

رییس مجمع نمایندگان شیراز و زرقان تصریح کرد: اگر بخواهیم توسعه فارس را دنبال کنیم راهی جز توجه به منابع و ظرفیت های استان وجود ندارد.

به گفته قادری؛ در دوره های مختلف تلاش هایی برای بالفعل کردن این مزیت های نسبی و ظرفیت ها انجام شده و پتروشیمی هایی را در سطح استان تعریف کردند که در سفرهای رهبر معظم انقلاب و سفرهای دولت در ادوار گذشته پروژه های پتروشیمی در استان مصوب شد.

وی بیان کرد: استان فارس هم در زمینه پتروشیمی با احداث پتروشیمی شیراز جزو اولین ها بوده و هم در زمینه تامین نیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح وضعیت پتروشیمی های فارس/ فرصت سوزی در اجرای مجموعه های پتروشیمی جایز نیست

تشریح وضعیت پتروشیمی های فارس/ فرصت سوزی در اجرای مجموعه های پتروشیمی جایز نیست