مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 مرداد 1399 ساعت 09:152020-07-29پزشكي

کدام بهبودیافتگان از کرونا می توانند پلاسما اهدا کنند؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با اشاره به رشد یک درصدی اهدای خون بانوان در کشور، بیان داشت: - سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: افرادی که از بیماری کرونا بهبود یافته اند و 28 روز از زمان بهبودی آن ها گذشته است، می توانند جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با اشاره به رشد یک درصدی اهدای خون بانوان در کشور، بیان داشت: شاخص اهدای خون بانوان در 4 ماهه اول سال 1399 در استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی و فارس نسبت به مدت مشابه سال 1398 بیشترین میزان رشد را داشته است.

وی خاطر نشان کرد: بالاترین میزان شاخص اهدای خون بانوان در کشور در 4 ماهه اول سال 99 مربوط به استان های سیستان و بلوچستان با 8 درصد، خراسان جنوبی با 8 درصد و خراسان شمالی با 8 درصد بوده است.

حاجی بیگی با بیان اینکه میانگین شاخص اهدای خون در کشور در 4 ماهه اول امسال 5 درصد بوده است، گفت: در 4 ماهه اول سال جاری 757 هزار و 447 اهداکننده خون به مراکز انتقال خون کشور مراجعه کرده اند که از این تعداد 601 هزار واحد خون اهدا شده است.

وی تصریح کرد: 57 درصد خون های اهدایی در کشور در 4 ماهه اول سال 1399 مربوط به اهداکنندگان مستمر خون بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام بهبودیافتگان از کرونا می توانند پلاسما اهدا کنند؟

کدام بهبودیافتگان از کرونا می توانند پلاسما اهدا کنند؟