مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 مرداد 1399 ساعت 06:452020-07-30سياسي

62 درصد اهدای خون در استان کرمان از اهداکنندگان مستمر/کمبود گروه خونی O


مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: 62 درصد اهداکننده مستمر خون در استان کرمان داریم که جزء استان های دارای رتبه در کشور در این حوزه هستیم.

- ایسنا/کرمان مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: 62 درصد اهداکننده مستمر خون در استان کرمان داریم که جزء استان های دارای رتبه در کشور در این حوزه هستیم.

دکتر روح الله میرزایی امروز 9 مردادماه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: 9 مرداد سال 1353 سازمان انتقال خون ایران تاسیس شده است و بر همین اساس در تقویم جمهوری اسلامی ایران نهم مردادماه به عنوان روز اهدای خون نامگذاری شده است.

وی به وضعیت اهدای خون در استان کرمان اشاره کرد و افزود: شاخص هدای خون در کشور 26 و در استان کرمان 24 و تقریبا به متوسط کشور نزدیک است اما شاخص اهدای خون در شهر کرمان 32 و بالاتر از متوسط کشور است.

میرزایی با اشاره به اینکه اهدای مستمر تاثیر زیادی در سلامت خون دارد، افزود: 62 درصد اهداکننده مستمر خون در استان کرمان داریم که جزء استان های دارای رتبه در کشور در این حوزه هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به اقدامات این اداره کل بیان کرد: تولید خون اشعه دیده برای بیمارانی که نیاز به پیوند سلول بنیادی و افرادی که سیستم ایمنی سرکوب شده دارند، از تولیدات فرآورده های خونی استان است که جزو هشتمین استان کشور در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

62 درصد اهدای خون در استان کرمان از اهداکنندگان مستمر/کمبود گروه خونی O

62 درصد اهدای خون در استان کرمان از اهداکنندگان مستمر/کمبود گروه خونی O