مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 مرداد 1399 ساعت 08:402020-07-30سياسي

سند جامع همکاری های ایران و افغانستان در دست تدوین است


سفیر ایران در افغانستان اعلام کرد: اخیرا تدوین یک سند جامع همکاریها بین دو کشور ایران و افغانستان آغاز شده است.

- سفیر ایران در افغانستان گفت: اخیرا تدوین یک سند جامع همکاریها بین دو کشور ایران و افغانستان آغاز و با مسوولان مرتبط در افغانستان در پنج کمیته مطرح شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، بهادر امینیان در نشست شورای مشورتی دیپلماسی اقتصادی خراسان رضوی در محل استانداری خراسان رضوی افزود: تاکنون توافقات بین طرفین در سه کمیته آب، اتباع و فرهنگی انجام گرفته و مذاکرات دو کمیته اقتصادی- ترانزیتی و دفاعی امنیتی در دست بررسی است که امیدواریم این سند تا دو ماه آینده نهایی شود.

وی ادامه داد:کشور افغانستان در ابعاد اقتصادی، تمدنی، سیاسی و راهبردی برای ایران اهمیت فراوانی دارد و باید یک برنامه ریزی جدی برای افغانستان به منظور توسعه روابط از همه جوانب انجام گیرد.

سفیر ایران در افغانستان گفت: خیلی از مشکلات در روابط بین ایران و افغانستان در این سند مورد توجه قرار گرفته و با طرف افغانی در این خصوص بحث و تبادل نظر شده است و در نهایت این سند راهگشای بسیاری از مسائل بین دو کشور خواهد بود.

امینیان با تاکید بر این که باید نسبت به مسائل بین ایران و افغانستان واقع بین بود افزود: با وجود همه مشکلاتی که در افغانستان به سبب وجود طالبان و آمریک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند جامع همکاری های ایران و افغانستان در دست تدوین است

سند جامع همکاری های ایران و افغانستان در دست تدوین است