مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 مرداد 1399 ساعت 10:402020-07-30سياسي

فرونشست زمین در جنوب قزوین را جدی بگیریم


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: فرونشست زمین در جنوب استان قزوین و 5 منطقه دیگر از تهدیدات جدی است که برای کنترل آن نیازمند برنامه ریزی هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان روز پنجشنبه با حضور استاندار، دادستان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد.

یدالله ملکی در این جلسه اظهار داشت: خشکسالی، تغییر اقلیم، مصرف بی رویه و چاه های غیرمجاز و کشاورزی سنتی از مهمترین عوامل کاهش منابع آب زیرزمینی و بروز فرونشست زمین در برخی مناطق است که با اجرای طرح تعادل بخشی برای مهار آن اقدام شده است.

وی افزود: 5 منطقه حساس به فرونشست زمین در استان شناسایی شده که در عصمت آباد بویین زهرا افت تراز سی ساله حدود 19 متر، در محور کوره های حیدرآباد حدود 21 متر، روستای ارداق 53 متر، محدوده شهر بویین زهرا حدود 41 متر و جنوب دشتابی حدود 36 متر است که در منطقه عصمت آباد شاهد شکاف های 50 متری در باغات پسته هم هستیم که نگران کننده است.

ملکی تصریح کرد: بیشترین فرونشست در جنوب شهر آبیک و بویین زهرا دیده می شود و برای پیشگیری از این پدیده اقدامات تعادل بخشی صورت گرفته تا از تشدید شرایط جلوگیری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرونشست زمین در جنوب قزوین را جدی بگیریم

فرونشست زمین در جنوب قزوین را جدی بگیریم